Praktijkzaken

Samenwerken

Marktplaats

Heeft u iets in de aanbieding? Praktijkgerelateerd of anderszins? Zet het op de marktplaats van de KNMT.

Bekijk de advertenties

Patiëntendossier

Om goede en continue zorg te kunnen verlenen, moet u via het patiëntendossier beschikking hebben over relevante patiëntgegevens: welke onderzoeken zijn er gedaan en welke behandelingen zijn uitgevoerd?

Handelen bij problemen

Kwaliteitsverbetering is een continue proces. Alert zijn op fouten, misstanden en disfunctioneren is een belangrijk onderdeel van uw kwaliteitsbeleid en onmisbaar in uw aanpak rondom (patiënt)veiligheid.

Patiëntveiligheid

Omdat tandartspraktijken veel patiënten ontvangen, is de kans op een incident relatief groot. Voor u als tandarts is het daarom belangrijk incidenten te voorkomen op het gebied van infectiepreventie, medicatie, spoedgevallen, prikaccidenten, antistolling en radiologie. 

Patiëntvriendelijke praktijk

Deskundig advies bij prikaccidenten?

Goed geregeld met KNMT-PrikPunt

Meld u aan

Gratis online training 'Dementie in de mondzorgpraktijk'

1 op de 5 mensen in Nederland krijgt dementie. Ook als tandarts of mondhygiënist ziet u vaker patiënten met dementie. Hoe gaat u goed met hen om?

Test uw kennis met de gratis online training 'In de mondzorgpraktijk'

Deskundig team

In de mondzorg werken verschillende professionals samen. Deskundige en bekwame teamleden zijn een voorwaarde voor goede en veilige zorg.

Veilige werkomgeving

U zorgt voor een veilige omgeving voor patiënten, medewerkers en uzelf door risico's in kaart te brengen, maatregelen te treffen, risico's te verkleinen en incidenten te melden.

Voor en door tandartsen

Licht uw praktijk door met praktijkvisitatie voor de mondzorg 

Meld u aan