facebook

FAQ contributie en facturen

Antwoorden op veel gestelde vragen over contributiefacturen en de facturen voor de praktijk op een rij.

Waar vind ik mijn facturen?

Op de pagina 'Mijn KNMT > Financieel' staan je facturen. Dit is onderdeel van Mijn KNMT, je persoonlijke omgeving op deze website. Om naar Mijn KNMT te gaan moet je ingelogd zijn.

Klik op het nummer van de factuur, dat is een link, om de factuur te openen.

Mocht de factuur direct downloaden en niet openen op het scherm, kijk dan in de map waar bestanden terecht komen (of in het internetprogramma: Downloads, of een mapje om op te klikken). De factuur heet 'KNMT - [factuurnummer]' of document.pdf, open dit bestand met een pdf-lezer, zoals Adobe Acrobat Reader, en je ziet de factuur.

Hoe kan ik via iDEAL betalen?

Log in en betaal facturen online via Mijn KNMT. Op de pagina 'Mijn KNMT > Financieel' staat het factuuroverzicht. Bij facturen die nog niet betaald zijn, staat een knop [Betalen] in de laatste kolom, erachter een link om via iDEAL te betalen. Klik op de link en betaal via je bank.

Als de betaling is geslaagd, verwerken we deze en zie je in het overzicht dat de factuur is betaald, de status staat dan op 'Ja'.

Je downloadt of opent de factuur door te klikken op het factuurnummer in de eerste kolom. Op die manier heb je een pdf-bestand dat je eventueel kunt gebruiken voor de administratie.

Ik ben mijn inlognaam en wachtwoord vergeten, wat nu?

  • Klik op ‘Inloggen’ en kies voor ‘Nieuw wachtwoord aanvragen’.
  • Voer vervolgens je lidmaatschapsnummer in of het bij de KNMT bekende mailadres.
  • Je ontvangt dan binnen 15 minuten instructies via e-mail over het herstellen van je wachtwoord. 

De mail met instructies om een nieuw wachtwoord in te stellen komt niet aan, wat nu?

Wacht 15 minuten en controleer nogmaals je inbox. Kijk of de mail misschien in je spam terecht is gekomen. Bedenk of je de inbox van het juiste e-mailadres checkt.

Als de mail er na een paar uur nog niet is, dan is de kans groot dat de mail niet bezorgd zal worden. Neem contact op met Ledenservice.

Ik wil graag via automatische incasso betalen, hoe regel ik dat?

Wil je je contributie via automatische incasso betalen, ga dan naar 'Mijn KNMT > Persoonlijke gegevens > Bankrekeningnummer' en machtig ons. Vergeet niet om je gewijzigde instellingen op te slaan!

Hoe is het bedrag op de contributiefactuur opgebouwd?

Op de factuur van je contributie zie je je persoonlijke contributie en, als je regio deze heft, een regiobijdrage. Als je deelneemt aan IQual zie ook daarvoor een bijdrage staan. Bekijk alle contributiebedragen.

Ik verdien minder dan 65% van het rekeninkomen en het bedrag op mijn factuur is te hoog, wat nu?

Om in aanmerking te komen voor het contributietarief voor tandartsen die minder dan 65% van het rekeninkomen verdienen moet je ons elk jaar het formulier aanvragen reductie sturen. Stuur de aanvraag alsnog op en je ontvangt van ons het te veel betaalde contributiebedrag retour. Je vindt het formulier op de pagina over de kortingsregelingen.

Mijn situatie is veranderd en ik heb recht op reductie op de contributie. Wat nu?

Ben je minder gaan werken? Maak dan gebruik van de reductieregeling.

Waarom krijg ik de factuur niet als bijlage in de mail of als bestand?

De factuur sturen we uit oogpunt van veiligheid en privacy (gegevensbescherming) niet als bijlage of bestand. De factuur wordt pas – en dan per direct – gemaakt op het moment dat je deze via de website opvraagt, er bestaat dus ook geen bestand van de factuur in onze administratie.

Daarnaast willen we zeker zijn dat alleen ingelogde leden hun eigen factuur kunnen inzien, die controle kan niet via e-mail. Vandaar dat we een notificatie e-mail sturen met een link naar de website.

Je kunt de factuur van de website zelf opslaan als bestand voor je administratie.

Mijn rekeningnummer klopt niet; hoe kan ik dat aanpassen?

Ga naar 'Mijn KNMT > Persoonlijke gegevens > Bankrekeningnummer' en voer het correcte rekeningnummer in. Heb je dat uiterlijk 15 december gedaan dan wordt de contributie voor 2022 op het nieuwe nummer geïncasseerd.

Wil je het rekeningnummer veranderen van de praktijk, neem dan contact op met de afdeling Administratie.

Ik zie geen factuur staan in Mijn KNMT; wat nu?

Als jouw factuur door iemand anders wordt voldaan dan zie je geen factuur staan in Mijn KNMT. Het kan ook zijn dat je geen contributie verschuldigd bent; bijvoorbeeld als student-lid. Ook dan zie je geen factuur in Mijn KNMT. 

Contact met de afdeling Administratie

Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact op met de afdeling Administratie, via administratie@knmt.nl