Terugkijken: Eindejaarsbijeenkomst

Hans Scholten
2 minuten
Image
Vraag maar raak-sessie
Maandag 25 november was de eindejaarsbijeenkomst van de KNMT. Zo'n 200 tandartsen, orthodontisten en mka-chirurgen werden er in één avondje bijgepraat over de belangrijkste ontwikkelingen voor tandartsen en tandartsspecialisten in 2025. Kijk hier de verschillende sessies terug.
Eindejaarsbijeenkomst KNMT

De Eindejaarsbijeenkomst had als motto ‘Maak je klaar voor het nieuwe jaar’. Zo vlak voor de feestelijke eindejaarsweken beginnen, keken we nog even vooruit naar wat er op ons af gaat komen. Onderwerpen die op het programma stonden zijn onder andere de wijzigingen in de prestaties, codes en tarieven in 2025, het regelen van taakdelegatie en de ontwikkelingen rond de Wet DBA.

Terugkijken

Kijk hier een aantal van de sessies terug:

Prestaties, codes en tarieven in 2025

Elk jaar stelt de NZa de prestaties, codes en tarieven vast die tandartsen mogen hanteren. En elk jaar verandert daar een en ander in, vaak mede op aandragen van de KNMT, die daarvoor ingefluisterd wordt door leden. Jos Bakker van ons team Structuur & Financiering neemt je graag mee in wat er nieuw is, en licht de veranderingen toe.

Terugkijken sessie Prestaties, codes en tarieven in 2025

Prestaties, codes en tarieven 2025

Arbeidsrelaties in 2025

Er is veel te doen om de handhaving van de Wet DBA per 1 januari aanstaande en de ontwikkelingen volgen zich in hoog tempo op. In deze deelsessie praat onze specialist Praktijkvoering Harry Korver je graag over de plannen van de Belastingdienst en wat die doen met de verhouding tussen praktijkhouders en zzp’ers.

Dossier Wet DBA

Taakdelegatie, hoe regel je dat?

Onderdeel van samenwerken betekent in veel tandartspraktijken óók dat de tandarts taken delegeert aan mondhygiënisten en assistenten. Waarbij die laatste ook buitenlandse diplomahouders kunnen zijn die nog bezig zijn met hun BIG-registratie, of studenten Tandheelkunde. Aan taakdelegatie worden eisen gesteld, en de Inspectie houdt toezicht op de borging daarvan in de praktijk. Om welke handelingen het precies gaat, wat de eisen zijn en hoe je taakdelegatie op een praktische en zorgvuldige manier regelt, weet ons hoofd Juridische Zaken Joan van der Ven.

Aanvullende informatie over taakdelegatie

Klacht? Compliment? Kans!

Een geagiteerde, klagende patiënt als kans zien? Jazeker! Onze klachtenfunctionaris Roger Gielen helpt je in deze sessie omdenken. Wat kun jij als behandelaar doen om te voorkomen dat iemand die ontevreden de stoel verlaat je later met een klachtenprocedure confronteert (of erger!)? De truc is om onvrede zo snel mogelijk te signaleren en daarna in de kiem te smoren. Hoe je dat precies kunt doen, en – beter nog - hoe je energie krijgt van dit soort interacties (en er ook nog complimenten uitsleept): daarbij helpen we je graag. Een van de tandartsen uit de BCK (Begeleidingscommissie Klachtenregeling), Inge Henkens, is er ook bij om haar ervaringen en adviezen te delen.

Alles over klachten en geschillen