Presentaties en workshops volgen over interessante onderwerpen en met het bestuur van gedachten wisselen over actuele thema's: dat kan op de eindejaarsbijeenkomst van de KNMT.
In 2026 wordt de eindejaarsbijeenkomst gehouden op maandag 30 november. Noteer de datum alvast in je agenda!
Terugkijken editie 2025
In 2025 was het evenement in Hotel Van der Valk in Houten. Je kon het ook thuis online volgen.
KNMT-voorzitter Hans de Vries opende de bijeenkomst en nam in vogelvlucht het "mondzorgjaar" 2025 door.
Bekijk het openingswoord
Daarna waren er deelsessies over de volgende onderwerpen:
Zzp'en in de mondzorg: de stand van zaken
Zowel voor praktijkhoudende tandartsen als zzp-tandartsen is er een deelsessie om de stand van zaken rond de mogelijkheden voor het werken als zzp'er of met zzp'ers te bespreken. Specialist praktijk- en beroepsuitoefening Harry Korver duidt de laatste ontwikkelingen, belicht de (on)mogelijkheden van zzp'en, duikt in alternatieve manieren van samenwerking en licht toe welke hulpmiddelen je kunt gebruiken om te beslissen over je arbeidsrelatie. Uiteraard is er veel ruimte voor vragen.
Terugkijken zzp'en in de mondzorg
Webdossier zzp'en in de mondzorg
Informatiebeveiliging op orde
Kunnen jouw patiënten erop vertrouwen dat hun gegevens bij jouw praktijk in goede handen zijn? Hoe bescherm je je tegen hackers en fishing? Waarvoor kun je rekenen op systemen en wat moet je vragen van je team? Beleidsadviseur ICT Martin Rozeboom helpt je antwoord geven op deze vragen. Hij doet dat aan de hand van de vernieuwde NEN7510, de kwaliteitsnorm voor voor informatiebeveiliging in de zorg.
Terugkijken informatiebeveiliging op orde
Webdossier Informatiebeveiliging en privacy
Communicatie en klachten: een veelzijdig begrip
Heel veel klachten van patiënten vinden hun oorsprong in communicatie. Maar dat is nogal een containerbegrip. Over welke 'communicatie' hebben we het eigenlijk? Die bij het maken van de afspraak? In de stoel? Of als de factuur op de (digitale) mat valt? En wat kun je in al die stappen doen om een prettige relatie met je patiënt te onderhouden? Daarbij helpen de klachtenfunctionarissen van de KNMT je in deze workshop.
Terugkijken communicatie & klachten
Webdossier klachten en geschillen
Lessen uit het Meldpunt Machtigingen
In het Meldpunt Machtigingen verzamelt de KNMT problemen die leden ervaren bij het aanvragen van machtigingen voor hun patiënten. Welke trends halen we uit de meer dan 150 binnengekomen meldingen? Wat kunnen we ervan leren? Wat komt er in 2026 op ons af? En hoe kijken zorgverzekeraars er tegenaan en welke tips hebben zij voor aanvragers? Daarover gaat deze deelsessie van Martijn Ludwig, hoofd Structuur & Financiering en Laurens Tinsel, adviserend tandarts bij Zilveren Kruis, met volop ruimte voor vragen.
Terugkijken lessen uit het Meldpunt Machtigingen
Meldpunt Machtigingen
Kan je leren van het tuchtrecht? Jazeker!
Wat kun je leren van uitspraken van de tuchtrechter? Gezondheidsjurist Vivian Slotboom analyseert zaken van tandartsen die de afgelopen tijd voor het hekje stonden. En trekt vooral lessen waar je in de praktijk wat aan hebt: wanneer doe je het nou precies goed, en wanneer niet?
Terugkijken leren van het tuchtrecht
Webdossier tuchtrecht