Terugkijken: Eindejaarsbijeenkomst 2025

Hans Scholten
3 minuten
Eindejaarsbijeenkomst 2025
Maandag 24 november 2025 was de eindejaarsbijeenkomst van de KNMT. Meer dan 500 tandartsen, orthodontisten en mka-chirurgen werden er in één avondje bijgepraat over de belangrijkste ontwikkelingen voor tandartsen en tandartsspecialisten in 2025. Je kunt nu de verschillende sessies terugkijken.
Eindejaarsbijeenkomst KNMT

In 2026 wordt de eindejaarsbijeenkomst gehouden op maandag 30 november. Noteer de datum alvast in je agenda!

De Eindejaarsbijeenkomst had als motto ‘Maak je klaar voor het nieuwe jaar’. Onderwerpen die op het programma stonden, waren onder andere het zzp-dossier, het kostenonderzoek en het toenemend aantal machtigingen dat zorgverzekeraars eisen. Het programma was 'live' bij te wonen in Houten maar het evenement online volgen kon ook. 

KNMT-voorzitter Hans de Vries opende de bijeenkomst en nam in vogelvlucht het "mondzorgjaar" 2025 door. 

Bekijk het openingswoord

Terugkijken deelsessies Eindejaarsbijeenkomst

Daarna waren er deelsessies over de volgende onderwerpen:

Zzp'en in de mondzorg: de stand van zaken

Zowel voor praktijkhoudende tandartsen als zzp-tandartsen was er een deelsessie om de stand van zaken rond de mogelijkheden voor het werken als zzp'er of met zzp'ers te bespreken. Specialist praktijk- en beroepsuitoefening Harry Korver duidt de laatste ontwikkelingen, belicht de (on)mogelijkheden van zzp'en, duikt in alternatieve manieren van samenwerking en licht toe welke hulpmiddelen je kunt gebruiken om te beslissen over je arbeidsrelatie. 

Terugkijken zzp'en in de mondzorg

Webdossier zzp'en in de mondzorg

Informatiebeveiliging op orde

Kunnen jouw patiënten erop vertrouwen dat hun gegevens bij jouw praktijk in goede handen zijn? Hoe bescherm je je tegen hackers en fishing? Waarvoor kun je rekenen op systemen en wat moet je vragen van je team? Beleidsadviseur ICT Martin Rozeboom helpt je antwoord geven op deze vragen. Hij doet dat aan de hand van de vernieuwde NEN7510, de kwaliteitsnorm voor voor informatiebeveiliging in de zorg.

Terugkijken informatiebeveiliging op orde

Webdossier Informatiebeveiliging en privacy

Communicatie en klachten: een veelzijdig begrip

Heel veel klachten van patiënten vinden hun oorsprong in communicatie. Maar dat is nogal een containerbegrip. Over welke 'communicatie' hebben we het eigenlijk? Die bij het maken van de afspraak? In de stoel? Of als de factuur op de (digitale) mat valt? En wat kun je in al die stappen doen om een prettige relatie met je patiënt te onderhouden? Daarbij helpen de klachtenfunctionarissen van de KNMT je in deze workshop.

Terugkijken communicatie & klachten

Webdossier klachten en geschillen

Lessen uit het Meldpunt Machtigingen

In het Meldpunt Machtigingen verzamelt de KNMT problemen die leden ervaren bij het aanvragen van machtigingen voor hun patiënten. Welke trends halen we uit de meer dan 150 binnengekomen meldingen? Wat kunnen we ervan leren? Wat komt er in 2026 op ons af? En hoe kijken zorgverzekeraars er tegenaan en welke tips hebben zij voor aanvragers? Daarover gaat deze deelsessie van Martijn Ludwig, hoofd Structuur & Financiering en Laurens Tinsel, adviserend tandarts bij Zilveren Kruis

Terugkijken lessen uit het Meldpunt Machtigingen

Meldpunt Machtigingen

Kan je leren van het tuchtrecht? Jazeker! 

Wat kun je leren van uitspraken van de tuchtrechter? Gezondheidsjurist Vivian Slotboom analyseert zaken van tandartsen die de afgelopen tijd voor het hekje stonden. En trekt vooral lessen waar je in de praktijk wat aan hebt: wanneer doe je het nou precies goed, en wanneer niet?

Terugkijken leren van het tuchtrecht (scroll naar onderaan de pagina)