Handreiking Wkkgz voor ZZP’ers in de mondzorg
12 januari 2018
1 minuut
Werkt u als ZZP-tandarts? Ook dan moet u voldoen aan de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Hoe u dat precies kunt doen, staat op een rijtje in de ‘Handreiking Wkkgz voor Zzp’ers in de mondzorg’.
De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoudt. En wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Dit staat in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz).
De Wkkgz geldt voor alle zorgaanbieders, ook zzp’ers. Om hen te helpen te voldoen aan de Wkkgz heeft de KNMT een ‘handreiking Wkkgz voor ZZP-tandartsen’ gemaakt. Deze is ontwikkeld op basis van een algemene variant van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
In de handreiking staat informatie over:
- Het opzetten van een kwaliteitssysteem
- Hoe om te gaan met klachten
- Het leren van incidenten
- Overige wettelijke verplichtingen uit de Wkkgz waaraan zzp’ers moeten voldoen
Naar de Handreiking Wkkgz voor ZZP-tandartsen
Geen ZZP'er? Bekijk dan: regelen rond kwaliteit en klachten