Geef jij commentaar op de vernieuwde Zorgstandaard ‘Tandprothetische Zorg’?

Danielle Brinkman
1 minuut
Image
In de behandelkamer
De Zorgstandaard Tandprothetische Zorg beschrijft vanuit het perspectief van de patiënt waar kwalitatief goede tandprothetische zorg aan moet voldoen. De persoonlijke situatie van patiënten en hun omgeving vormen het uitgangspunt voor het bieden van tandprothetische zorg.

Persoonsgerichte zorg en multidisciplinaire samenwerking 

De zorgstandaard is erop gericht dat de patiënt centraal staat. Het mondzorgteam - dat bestaat uit tandartsen, mondhygiënisten en tandprothetici – kiest de collega die de patiënt op dat moment het beste kan helpen. Deze ontvangende mondzorgververlener bereidt zich vevolgens voor op de komst van de patiënt en is op de hoogte van diens voortraject en de reden van de overdracht. Op die manier ontstaat er een ‘warme overdracht’ van de patiënt van de ene mondzorgprofessional naar de andere mondzorgprofessional.

KNMT werkte mee aan herziening zorgstandaard

De Organisatie van Nederlandse Tandprothetici (ONT) heeft hun Zorgstandaard Tandprothetische Zorg uit 2018 in samenwerking met afgevaardigden van de KNMT en NVM-mondhygiënisten herzien. De ONT vraagt nu tandartsen, orthodontisten en mka-chirurgen om hier commentaar op te geven. 

Geef vóór zondag 30 maart commentaar

Om commentaar te geven kun je tot zondag 30 maart het reactieformulier invullen.

Zorgstandaard Tandprothetische Zorg 

Wat is een zorgstandaard ? 

Een zorgstandaard beschrijft vanuit het patiëntenperspectief waar kwalitatief goede zorg aan moet voldoen. Niet alleen voor de inhoud van de zorg (zoals behandeling of het voorschrijven van medicijnen) maar ook voor de organisatie ervan en de ondersteuning van zelfmanagement.