Wat je kunt verwachten als je een klacht indient

Ben je ontevreden over bijvoorbeeld de omgang, behandeling of rekening van je tandarts of orthodontist? Kom je er samen niet uit? Dan kun je een klacht indienen bij de KNMT Klachtenservice. Dat kan alleen als jouw behandelaar lid is van de KNMT. Lees wat je kunt verwachten van het klachtenproces. De KNMT brengt geen kosten in rekening.

Als je een klacht hebt ingediend, dan blijft de plicht om de rekening van de tandarts(praktijk) te betalen. Ook als je ontevreden bent over de behandeling of als je het niet eens bent met de rekening. Voorkom extra kosten: betaal op tijd of vraag of je later mag betalen.

Een klachtenfunctionaris van de KNMT Klachtenservice bemiddelt tussen jou en de behandelaar of de praktijk. De klachtenfunctionaris is geen tandarts.

De klachtenfunctionaris:

  • ondersteunt je bij het verwoorden van de klacht;
  • verkent met jou de mogelijkheden om samen met de behandelaar tot een oplossing te komen;
  • kiest geen partij en geeft geen oordeel;
  • doet geen uitspraak over schadevergoedingen.