Als je een klacht hebt ingediend, dan blijft de plicht om de rekening van de tandarts(praktijk) te betalen. Ook als je ontevreden bent over de behandeling of als je het niet eens bent met de rekening. Voorkom extra kosten: betaal op tijd of vraag of je later mag betalen.
De klachtenfunctionaris
Een klachtenfunctionaris van de KNMT Klachtenservice bemiddelt tussen jou en de behandelaar of de praktijk. De klachtenfunctionaris is geen tandarts.
De klachtenfunctionaris:
- ondersteunt je bij het verwoorden van de klacht;
- verkent met jou de mogelijkheden om samen met de behandelaar tot een oplossing te komen;
- kiest geen partij en geeft geen oordeel;
- doet geen uitspraak over schadevergoedingen.
Spelregels
Om de bemiddeling te laten slagen, is de inzet van alle partijen nodig. Het is daarom belangrijk dat iedereen zich aan de onderstaande spelregels houdt.
- Wij gaan respectvol met elkaar om en beledigen elkaar niet.
- Wij tolereren geen discriminatie, agressie, geweld en ongewenst (seksueel) intimiderend en grensoverschrijdend gedrag in welke vorm dan ook. Wanneer dit toch voorkomt, zal de bemiddeling worden beëindigd.
- Geef vooraf aan wanneer je een geluidsopname wenst te maken van het gesprek met jouw klachtenfunctionaris.
- Reageer tijdig binnen de genoemde termijnen op schriftelijke correspondentie en aan jou gerichte verzoeken.
- Wanneer een reactie uitblijft, wordt na twee herinneringen de bemiddeling beëindigd.
Beveiligde e-mails
We beschermen jouw persoonlijke en medische gegevens. Daarom sturen we beveiligde e-mails via het KNMT Portal. Dit is geen spam. Je ontvangt een e-mail van KNMT Klachtenservice als er een portalbericht voor je klaar staat. In deze e-mail staan ook duidelijke instructies voor het lezen en beantwoorden van het bericht. De klachtenfunctionaris vertelt je er meer over tijdens het eerste contact.