Een 9 gemiddeld voor de tandartspraktijk! Uitkomsten van de vernieuwde patiëntenenquête samengevat
De patiëntenenquête, genaamd Patiëntenvertellen, is erkend door het Kwaliteitsregister Tandartsen (KRT). Door de toevoeging van nieuwe registratie-eisen van het KRT, is de patiëntenenquête in het voorjaar van 2019 vernieuwd. Sindsdien is de enquête alweer veelvuldig ingevuld en buiten nuttige, praktijkspecifieke informatie voor de praktijkhouder, bieden de resultaten ook inzicht in de algemene patiënttevredenheid over ontvangen mondzorg in Nederland.
Resultaten op een rijtje
Zo kwam uit de 24.490 ingevulde enquêtes onder meer naar voren dat tandartspraktijken in de benoemde periode gemiddeld een 9,0 kregen van hun patiënten en dat 96% de praktijk aan anderen zou aanbevelen. Verder vinden patiënten de behandelruimte comfortabeler dan de wachtruimte en geeft 94% aan tijdens hun laatste tandartsbezoek tijdig te zijn geholpen zonder buitensporige uitloop. Het onderdeel waarop de laagste score behaald werd (8,5 voor tandartsen en een 8,3 voor mondhygiënisten) was het duidelijk informeren van de patiënt over de kosten van de behandeling.
Alle resultaten van de patiëntenenquête samengevat
Beter voor reputatie én zorg
De afgelopen jaren is je online reputatie steeds belangrijker geworden. Mensen die een nieuwe praktijk zoeken, gaan vaak af op ervaringen van anderen. Door patiënten te vragen hun ervaring te delen, verbeter je niet alleen de kwaliteit van je zorg, maar kweek je ook vertrouwen bij potentiële, nieuwe patiënten. Via Patiëntenvertellen heb je steeds een actueel beeld van de uitkomsten van de enquête en kun je deze op de praktijkwebsite weergeven.
Patiëntenvertellen is de KRT-erkende patiëntenenquête van de KNMT en onderdeel van Klantenvertellen, de marktleider op het gebied van reviews. Met Patiëntenvertellen verzamel je eenvoudig ervaringen van je patiënten. Klantenvertellen biedt de enquête in eigen beheer aan en werkt voor een soepele uitvoering samen met enkele grote softwareleveranciers.