Dit is geen inspectie
"Gelukkig viel de visitatie in de praktijk reuze mee. Dit is helemaal geen inspectie. Dit zijn collega's die mijn praktijk helpen optimaliseren. Ik heb geen belerend vingertje gezien. Geen moment was er sprake van: 'Ik zal jou eens even vertellen...'. Toch is de visitatie een kritische blik in je praktijk."
Constructief gesprek
"Nadat we ontspannen hadden geluncht en een rondleiding hadden gegeven konden we aan de slag met de vooraf ingevulde vragenlijst en de patiëntendossiers.
Wat volgde was een inhoudelijk en constructief gesprek: 'Hoe is je praktijkvoering? Welke protocollen zijn er en hoe voer je ze uit?' Samen keken we naar de structuur van de processen en welke risico's er zijn binnen onze praktijk.
Afzonderlijk spraken de visiteurs ook met de mondhygiëniste en de assistenten in onze praktijk."
Gestructureerd, duidelijker en zichtbaarder
"Een van de resultaten van de visitatie, is dat we vaker en meer gestructureerd functioneringsgesprekken gaan voeren. We hadden in ons nieuwe pand veel energie gestoken in de nieuwste normen. We werken al volgens de protocollen, maar het mag wel wat duidelijker en zichtbaarder. De visitatie maakt dit transparanter voor onszelf, maar de patiënt merkt dit ook. Dat telt."