Hospitality in de mondzorgpraktijk | cursus

Inhoud cursus

Het spreekt voor zich dat iedereen binnen jouw team patiënten en bezoekers vriendelijk ontvangt en te woord staat. Doe je iets extra's waarmee je de verwachting (en daarmee het gevoel) van de patiënt of bezoeker overtreft, dan spreek je van hospitality of gastvrijheid. Bij hospitality benader je de patiënt vanuit haar of zijn behoefte. Hoe jij en je team het verschil kunnen maken, leer je met de cursus Hospitality in de mondzorgpraktijk. Daarvoor hoeft het roer niet in een keer om, maar weet je wel welke stappen je kunt nemen om ervoor te zorgen dat de patiënt met een tevreden en goed gevoel terugdenkt aan zijn of haar laatste bezoek. (En het verder vertelt!)
 

Tijdens de cursus komen deze onderwerpen aan bod:

  • Aandacht voor de patiënt: hoe doe je dat?
  • Etiquette aan de balie en de telefoon: de patiënt voelt zich welkom in de praktijk
  • Omgaan met emoties van de patiënt
  • Klantgericht en toch efficient handelen
  • Gesprekstechnieken zoals luisteren-samenvatten-doorvragen
  • Verwachtingsmanagement

Na deze cursus:

  • Weet je hoe je nog meer klantvriendelijk en klantgericht kunt zijn naar de patiënt
  • Ben jij je bewust van jouw gedrag en houding
  • Weet je hoe je kan handelen bij emotionele patiënten
  • Heb je praktische handvatten om het geleerde direct in de praktijk te brengen
  • Werk je met meer zelfvertrouwen en plezier, want wat je geeft krijg je terug.
 

Voor wie

Deze cursus is voor iedereen uit het mondzorgteam die de fijne kneepjes van hospitality wil leren en/of die de gastvrijheid van hun praktijk naar een hoger level willen tillen. Een vooropleiding is niet vereist. 
 

Bijzonderheden

  • Deelnamekosten KNMT-leden: € 145
  • Deelnamekosten niet-leden: € 225
  • Aan deze cursus zijn 3 KRT-punten toegekend
Inschrijven
04-12-2024 19:00 - 22:00 ONLINE Inschrijven

Incompany training

Deze cursus bieden wij ook incompany aan. Heb je interesse in een training bij jou in de praktijk? Laat dan je gegevens en voorkeuren achter, dan nemen wij contact met je op.

Ik wil meer weten over de incompany training

 

 

Cursusleider

Esther van Bilsen omarmt de uitspraak “een lach is gratis en zoveel waard”. Het is de start voor een prettig contact, een verhelderend gesprek en een solide patiëntrelatie. Na jarenlang zelf werkzaam te zijn geweest in de hospitality branche traint zij nu met veel plezier mensen bij hun volgende stap in hospitality en klantvriendelijke & professionele communicatie. Esther geeft deze training samen met een trainersacteur om de dagelijkse praktijksituaties tot leven te laten komen.

Esther van Bilsen
Hospitality rating sterren
Beoordeling
8,4
Contact

Orteliuslaan 750, 2e etage
3528 BB Utrecht
academy@knmt.nl
030 - 60 76 370