Patiëntenenquête KNMT vernieuwd

19 juli 2019
Patiënt in de stoel

De patiëntenenquête van de KNMT is vernieuwd. De enquête is ingekort en aangepast aan nieuwe registratie-eisen van het Kwaliteitsregister Tandartsen (KRT). Na een korte pilot waaraan enkele tandartsen hebben deelgenomen is de vernieuwde enquête erkend door het KRT.

De KNMT stimuleert dat tandartsen van tijd tot tijd een patiëntenenquête uitvoeren. Hiermee laten ze zien dat ze ervaringen van hun patiënten serieus nemen. Dat is goed voor het aanzien van de beroepsgroep. Voor tandartsen die zijn aangesloten bij het KRT is het zelfs verplicht om eens in de vijf jaar een dergelijk onderzoek onder patiënten  te houden. 

Uitvoering door Klantenvertellen

Klantenvertellen is de door de KNMT erkende aanbieder van haar patiëntenenquête. De enquête wordt aangeboden onder de noemer Patiëntenvertellen. De KNMT publiceert jaarlijks de uitkomsten van alle patiëntbeoordelingen tezamen op de mondzorgonderzoekswebsite Staatvandemondzorg.nl. Ook brengt ze de uitkomsten in de media.  

Al 71.000 patiënten geënquêteerd

Van 2013 tot en met 2018 hebben bijna 71.000 patiënten via Patiëntenvertellen.nl de praktijk van hun tandarts en de zorgverlening beoordeeld. Gemiddeld gaven ze een 8,8 voor de vakkundigheid van hun tandarts. Ook over de uitleg over behandelmogelijkheden (8,4) en over de behandeling zelf (8,5) zijn zij tevreden. In totaal 85% van de geënquêteerde patiënten zou de praktijk van hun tandarts zeker aanbevelen bij familie en vrienden.

Meer over patiëntenenquêtes

Total votes: 32

0 reacties op Patiëntenenquête KNMT vernieuwd