Ontevredenheid bij een patiënt los je natuurlijk het liefst gewoon in de praktijk op. Maar soms kom je er samen niet uit en dan volgt een klachtenprocedure. We horen regelmatig dat tandartsen daarvan wakker liggen. En dat is niet gek. Een klacht brengt je van je stuk, zeker als je er nog niet eerder mee te maken hebt gehad. Het is dan belangrijk om niet vanuit de emotie te reageren om escalatie te voorkomen, maar hoe doe je dat?
Tijdens deze cursus leggen we je uit wat je kunt verwachten als je met een klacht te maken krijgt en welke weg de patiënt kan bewandelen. En we delen tips over hoe je een (officiële) klacht kunt voorkomen.
Onderwerpen
In deze cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:
- De impact van een klacht
- De soorten klachtprocedures en wat je daarvan kunt verwachten
- Do’s & dont’s bij een klacht
- Klachten voorkomen
Voor wie
Deze masterclass is bedoeld voor mondzorgprofessionals en praktijkmanagers die meer willen weten over de verschillende klachtenprocedures en willen leren hoe je een procedure kunt voorkomen.
Bijzonderheden
- Deelnamekosten KNMT-leden: € 145
- Deelnamekosten niet-leden: € 225
- Aan deze cursus zijn 3 KRT-punten toegekend