Ontevreden over je tandarts? Dit kun je doen

Ben je ontevreden over bijvoorbeeld de bejegening, behandeling of rekening van je tandarts of orthodontist? En denk je erover na om een klacht in te dienen? Dan is dit wat je kunt doen.
tandarts legt patient iets uit

Vraag om een verhelderend gesprek met je tandarts. Meestal lost dit al veel op. Je kunt aangeven waarover je ontevreden bent. De tandarts kan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Bovendien is het voor de tandarts belangrijk om te weten dat je een probleem hebt. Je kunt dan samen afspraken maken over een oplossing.

Privacy gewaarborgd

De KNMT streeft ernaar om privacy te waarborgen en zal vertrouwelijk omgaan met de informatie die je bij ons aanlevert. Bij de verwerking van persoonsgegevens nemen wij de geldende wet- en regelgeving op het gebied van privacy in acht. In de privacyverklaring (pdf) informeren wij je over de wijze waarop wij met jouw gegevens omgaan.

Kosten

Aan de klachtbemiddeling zijn geen kosten verbonden.

Wat als klachtbemiddeling niet lukt?

Wanneer je klacht niet wordt opgelost met de hulp van de klachtenfunctionaris, dan kun je je klacht laten beoordelen door de Geschilleninstantie Mondzorg. Deze doet een bindende uitspraak over de klacht.

Klachtenreglement van de KNMT (pdf)